مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام مهدى علیه السلام :خدا با ما است و نیازمند دیگرى نیستیم . حق با ما است و باکى نیست که کسى از ما روى بگرداند

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


ژوژولیسم چیست؟

«ژوژولیسم» حجم زیادی از ناملایمات اجتماعی است که کمبودها و عقده‌های خود را بر سر دیگران خراب می‌کند. ژوژولیسم یعنی فاشیسم روشنفکرها! ژوژولیسم یعنی فحش دادن به زمین و زمان! ژوژولیسم یعنی بی‌ملاحظه به هر عقیده‌ای توهین کردن! ژوژولیسم نه تنها خود را نمی‌بیند بلکه دوست ندارد دیگران را هم ببیند. ژوژولیسم نوعی سادیسم است که با تخریب دیگران عقده‌های درونی خود را تسکین می‌دهد. به قول آوینی: فحش اگر بدهند آزادی بیان است. جواب اگر بدهی بی فرهنگی! سوال اگر بکنند آزاد اندیشند. سوال اگر بکنی تفتیش عقاید! تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند. جواب اگر بدهی دروغگویی! مسخره ات بکنند انتقاد است. جواب اگر بدهی بی‌جنبه‌ای! تهدیدت اگر کنند دفاع است. اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی!

 

ژوژولیسم روزی خندوانه را سیاسی می‌کند. یک‌روز به خاطر  اشتباه فیتیله‌ای‌ها تظاهرات می‌کند و روز دیگر عوامل فیلم‌های ده‌نمکی را به‌دلایل نامعلوم آماج حمله قرار می‌دهد.

 

ژوژولیست‌ها الهام چرخنده را به‌خاطر اینکه در کوران بی اخلاقی‌های هنرمندان به حجاب پناه آورد، "نان به نرخ روزخور" خطاب کردند؛ درحالی که بعضی‌هاشان مثل آفتاب‌پرست رنگ عوض می‌کنند! آنها حتی به مهران خان مدیری هم رحم نمی‌کنند! همین تازگی‌ها بود که به خاطر آنکه نام یکی از پادشاهان باستانی را در فیلم روی یک حیوان گذاشتند رگِ غیرت نداشته‌شان جوش آمد. درحالی که چندی پیش همین جماعت به‌خاطر کشته شدن چند سگ ولگرد توسط مأمورین شهرداری برای امنیت و سلامت مردم، نعره‌ی «سگواپسی» زدند و تظاهرات برگزار کردند!

 

اگرچه دولت فرانسه سال‌ها است با سیاست مغرضانه‌  آتش‌افروزی می‌کند، اگرچه فرانسویان سال‌ها سوار بر اسب استعمار به غارت ملل جهان مشغول بودند تا جان لاک و روسو بتوانند از آزادی گفته و در بالماسکه‌ی تاریخ رقاصی کنند؛ اما یک داعش‌بازی در پاریس کافی است تا ژوژولی‌هاعزای عمومی بگیرند، لچک به صورت زده و از سیاه کردن تصویر پروفایل تا شمع روشن کردن در مقابل سفارت فرانس کوتاهی نکنند. ولی وقتی پای کشتار سیه‌چردگان پابرهنه‌ی نیجریه می‌رسد، ناپدید می‌شوند!

 

ژوژولیسم بی خیال عاشورا است، و در محرم بیان می‌کند این حرف‌ها برای اجانب است و ربطی به ایران و ایرانی ندارد، اما وقتی هالووین می‌شود وسط ماه عزا جشن می‌گیرد و و پایکوبی می‌کند. آنقدر بی‌خیال که مراعات هموطنان داغدارش را نکند.

 

ژوژولیسم به روی طبل حمایت از ایران و ایرانی می‌کوبد، اما وقت خرید مایحتاج زندگی، بی خیال صنعت و کارگران ایرانی، عاشق پوشیدن لباس‌های مارک کوچی و انداختن ساعت رمانسون است. ساعت‌ها در صف کی اف سی می‌ماند تا بتواند لقمه ای از تَتمه جذابیت غرب بخورد تا آتش کمبودهایش فروکش کند.

 

جامعه‌ شناسان دلیل اصلی این حملات  که اغلب در فضای مجازی سامان می‌پذیرد را خود بزرگ بینی، ضعف شخصیتی و حتی الگوگیری از دیگران می‌دانند، زمانی که افرادی منتقدان خود را کلاغ می‌دانند، و یا زمانی که مردم لبو فروش، بی سواد و بی شناسنامه خطاب شوند، فرهنگ ژوژولی گری به کمال رسیده و رهبرانش را به سادگی در سپهر سیاسی پیدا می‌کند.    


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی