مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام مهدى علیه السلام :خدا با ما است و نیازمند دیگرى نیستیم . حق با ما است و باکى نیست که کسى از ما روى بگرداند

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

باید از آقای درویش پرسید که آیا بهتر نبود به جای سفر به ایتالیا، برای بررسی و مطالعه تحقیقات فیلم رستاخیز به کربلا یا مدینه یا دیگر شهرها و اماکنی که واقعا به حادثه عاشورا مربوط میشد، سفر می کردی؟!

 فیلم پر حاشیه و جنجالی "رستاخیز" به کارگردانی احمد رضا درویش هنوز اجازه اکران پیدا نکرده و بدلیل اشتباهات، انحرافات و نکات مهمی که در آن وجود دارد، به نظر نمی رسد هرگز بتواند اجازه اکران بگیرد مگر اینکه این کار بدون موافقیت یا اجازه مراجع عظام تقلید صورت گیرد.

بحث در مورد فیلم "رستاخیز" بسیار زیاد است. هر چند درویش و اطرافیانش تلاش کرده اند در گفتگوهای مختلف اذهان و توجه افکار عمومی را به سمتی ببرند تا از انحرافات و اشکالات واقعی موجود در فیلم غافل بمانند، اما واقعیت این است که این فیلم به قدری مشکل دارد که به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

بدون شک در چند ماه اخیر افراد مختلفی با درویش دیدار کرده و در مورد اشکالات موجود در این فیلم با او صحبت هایی کرده اند و قطعا اگر نگوئیم همه این اشکالات اما بدون شک بخش زیادی از آنها قابل قبول بوده به گونه ای که می تواند دلیلی باشد برای عدم پخش این فیلم.

لذا اکنون این پرسش مطرح می شود که آقای درویش که برای ساخت این فیلم بیش از 50 میلیارد تومان هزینه کرده – که واقعا چنین فیلمی در حد و اندازه های این مبلغ نیست – چرا برای اکران این فیلم اصرار دارد؟!

اگر واقعا اصرارش بخاطر این نیست که بر هزینه های صرف شده که در واقع مانند ریختن پول در جوب بوده، نیست، باید گفت که ایشان احتمالا با ائمه اطهار علیهم السلام عناد دارد.

اگر ایشان عناد ندارد و قصدش توهین به ائمه و اهل بیت علیهم السلام نبوده، پس باید گفت قطعا کمترین سواد علمی در زمینه تاریخ اسلام و ماجرای عاشورا ندارد. البته ایشان قطعا حق دارد که سوادی در این زمینه نداشته باشد زیرا خودش اذعان کرده که برای تحقیقات این فیلم، به ایتالیا سفر کرده است.

باید از آقای درویش پرسید که آیا بهتر نبود به جای سفر به ایتالیا، برای بررسی و مطالعه تحقیقات فیلم رستاخیز به کربلا یا مدینه یا دیگر شهرها و اماکنی که واقعا به حادثه عاشورا مربوط میشد، سفر می کردی؟!

از نگاه ما، آقای درویش بدون شک از کاری که می کرده صد در صد اطلاع داشته و بخوبی می دانسته که دارد چگونه این فیلم را می سازد، لذا از نظر ما تنها نتیجه ای که می توان گرفت این است که قصد وی صد در صد تغییر برخی ذهنیت های موجود درباره واقعه عاشورا است.

اما نکته ای که در این مسأله وجود دارد این است که متأسفانه این تغییر ذهنیت ها در فیلم رستاخیز به گونه ای برنامه ریزی شده اند که موجب توهین به امام حسین علیه السلام و یارانشان شده لذا باید اقدام آقای درویش را توهینی مانند توهین "شاهین نجفی" به امام هادی علیه السلام دانست، اما از جنس دیگر.

شاهین نجفی هم با اقدامی که کرد تلاش کرد قبح ائمه را بشکند، دقیقا مانند کاری که درویش کرده؛ شاهین نجفی به طور مستقیم امام معصوم توهین کرد، درویش هم توهین کرد اما به شیوه ای با کلاس تر؛ شاهین نجفی خیانت کرد و درویش هم دارد خیانت می کند؛ اما نقطه مشترک آنها این است که هر دو به طور عمدی و با علم به کارشان توهین کرده اند.

تنها سخن پایانی که می ماند این است که به جناب درویش بگوئیم اگر طبق ادعایی که داری، واقعا به مراجع احترام می گذاری، حداقل حرف آنان را بپذیر و برای اکرام فیلم "رستاخیز" اصرار نکن ..

لازم به ذکر است، که یکی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که از بازرگانان بسیار ثروتمند به شمار می رود، پیغام داده که حاضر است تمام هزینه های فیلم "رستاخیز" را بپردازد تا جلوی پخش آن را بگیرد تا دیگر جای حرف و حدیث در این زمینه هم باقی نماند.

مهدیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی