مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام مهدى علیه السلام :خدا با ما است و نیازمند دیگرى نیستیم . حق با ما است و باکى نیست که کسى از ما روى بگرداند

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

shia muslim 1

دین تاثیر بسزایی بر روابط اجتماعی دارد بطوری که جوامعی که دین خاصی ندارند همیشه دچار مشکلات عدیده ایی در اجتماع بوده اند

              { تاثیر دین بر روابط اجتماعی }

اجتماعی که به اصول اخلاق و ایمان پایبند نیست ، صحنه مبارزه قدرت هاى مادّى و تلاش برای کسب سود بیشتر است . در نتیجه “اجتماع” میدانی برای تنازع بقا خواهد شد . اما در مقابل ، اجتماعی که در آن “ایمان و اخلاق” حکومت مى کند ، تنازع بقا ، جای خود را به همکاری می دهد و افراد می توانند از حداکثر آزادی برای رشد فکری ، اخلاقی و علمی استفاده کنند.

اجتماعى که افراد آن به اصول ایمان و اخلاق پایبند نیستند ، صحنه مبارزه قدرت هاى مادّى است و هر کس براى استفاده بیشتر خود ، تلاش بیشترى مى کند . در نتیجه ، اجتماع به صورت یک صحنه تنازع بقا و نبرد زندگى در مى آید . لازم به توضیح نیست که در چنین اجتماعى تأمین آزادى [براى رشد و نموّ افراد و تهیّه وسایل ممکن براى کمک به تکامل فکرى ، اخلاقى و عملى] ممکن نیست ، زیرا این امور با اصل تنازع ، هیچ گونه سازشى ندارد.

امّا در اجتماعى که اصل “ایمان و اخلاق” حکومت مى کند ، یک محیط گرم همکارى و هماهنگى کامل براى رفع مشکلات زندگى به وجود مى آید که به جاى تنازع بقا ، “تعاون بقا” بر آن حکومت مى کند.

در چنین اجتماعى افراد مى توانند از حدّاکثر آزادى به منظور رشد فکرى ، اخلاقى و عملى استفاده کنند و به کمک یکدیگر ، وسایل رسیدن به این هدف مقدّس را براى عموم فراهم سازند.

“وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‏ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ” (و [همواره] در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و [هرگز] در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از [مخالفت فرمان] خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است!)

مهدیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی