مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

مهدیار 313

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام مهدى علیه السلام :خدا با ما است و نیازمند دیگرى نیستیم . حق با ما است و باکى نیست که کسى از ما روى بگرداند

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جان هانا کارشناس سیاسی بنیاد دفاع از دموکراسی نسبت به وخیم شدن اوضاع امنیتی در منطقه عربی و چالش‌های خطرناکی که عربستان با آن روبه روست و ثبات این کشور را تهدید می‌کند هشدار داد.

 

به گزارش مصاف، جان هانا گفت: از جمله چالش های پیش روی ریاض که راه حلی برای آن پیدا نکرده نه تنها اوضاع اقتصادی بلکه درگیری های داخلی در میان خاندان حاکم بر عربستان است که این کشور را در لبه پرتگاه قرار داده است.
وی افزود: جنگ علیه یمن در حالی ادامه دارد که هیچ افقی برای حل و فصل آن وجود ندارد و بیم آن می رود که این جنگ به منبعی برای شکاف داخلی و خروج سلمان و فرزندانش از حاکمیت تبدیل شود چرا که آنان اکنون رهبری کشور را به سمت نابودی سیاسی ، اقتصادی و نظامی پیش می برند.
جان هانا گفت : کسری بودجه عربستان در نتیجه جنگ در یمن ، کاهش قیمت های نفت، افزایش بیکاری و کاهش ذخیره های ارزی بازارهای جهانی را نگران کرده و در فرار پول از این کشور نقش بسزایی داشته است.
کارشناس سیاسی بنیاد دفاع از دموکراسی به چالشی بی سابقه در مشروعیت هریک از پادشاهان سعودی در نتیجه فاجعه منا اشاره کرد که موجب تضعیف مشروعیت سیاسی و دینی نظام آل سعود شده است.
وی افزود: جنگ روسیه در کنار سوریه علیه تروریست های داعش نیز پرده از تهدیدهای خطرناک علیه این کشور برداشت چرا که آمریکا هم از نقش سنتی خود در حمایت از ثبات خاور میانه دست برداشته و این در حالی است که ریاض به پایداری واشنگتن در قبال تغییرات سیاسی، فکری و نظامی منطقه دل بسته بود.
کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی گفت که دولت اوباما قصد ندارد برای اطمینان بخشی به عربستان کاری انجام دهد و پادشاه بعدی عربستان وارث بی ثباتی در این کشور خواهد بود.
المیادین در ادامه این گزارش به نقل از روزنامه ناسیونال انترست از پیامدهای عملیات هوایی روسیه و سوریه علیه مواضع داعش و تضعیف تلاش های آمریکا برای کنار گذاشتن روسیه از این عملیات خبر داد و افزود این اقدامات تصمیم گیری های سختی را بر کشورهای حامی مخالفان سوری تحمیل کرده است.
بر پایه این گزارش، تلاش های عربستان و ترکیه برای براندازی بشار اسد از حاکمیت و غلبه بر تروریست های داعش با شکست مواجه شده و عملیات هوایی روسیه، ترکیه را در تنگنا قرار داده است .
در ادامه گزارش اشاره شده که این علمیات هشداری به دو کشور ترکیه و عربستان است مبنی بر اینکه چنانچه از مخالفان سوریه حمایت کنند با رویارویی مستقیم نظامی روسیه مواجه می شوند.
بنیاد دفاع از دموکراسی تصمیم گیرندگان در واشنگتن و ریاض و آنکارا را به تجدید نظر در فرصت به دست آمده
دعوت کرد و اینکه این واقعیت را بپذیرند که عملیات نظامی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه به طور قابل توجهی از دسترسی واشنگتن به گزینه های سیاسی کاسته است به خصوص که عامل زمان نیز با مواضع آمریکا همراهی نمی کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی